Muhteşem görüntüleriyle ziyaretçileri büyüleyen Huser

YÖREDEN HABER 15.05.2017 08:48:00 2029 0

Kaçkar53.com;

Hafta sonu gezi rotamız bu kez muhteşem görüntüleriyle ziyaretçilerini karşılayan Huser yaylası oldu.

Pazar’dan Ayder dolmuşlarına 08.00 de bindik.16 Tl ödedik. Ayder’e 09.00 da vardık.

Buradan Orman alanları içinden yaklaşık 3 km uzaklıkta olan yaya yoluna “vira bismillah” dedik.

Dik yamaçlardan, Çam ormanlarının arasından yağmur ve soğuk altında 4 saat yürüyüşten sonra Huser Yaylasına vardık.

Buradan zirveye çıkmak için yaklaşık 1 saat daha yol aldık. Kar’dan temizlenen yol. Haneler bittiğinde kapalıydı.

Tabana kuvvet Kar üstünde yürüyerek zirveye vardık.

Burada şiddetli rüzgar ve soğuk altında sıcak çay içerek biraz olsun rahatladık.

Ardından dönüş başladı.

Bu kez ormanlık alandan değil araç yolundan yaklaşık 3 saatte Ayder’e vardık.

Huser’de Karlar daha yeni kalktığından bomboş,bir tek hane açık gördük.

Birkaç arkadaş piknik için buraya gelmişlerdi.Onlarda rüzgar ve soğuktan erken dönmek zorunda kaldılar.

Yaz moduna hala girmiş değil.Bu gidişle hayvanların otlaklara kavuşması en az 15 gün daha gecikecektir.

Yine de yöremiz çok güzel.Gezmeye değer yerleri çok.Ayder de hareketli bir gün vardı.

Hafta sonu olduğundan kalabalıktı.Mola verip çay içip tekrar saat 18.00 de Ayder den kalkan son araçla Pazar’a döndük.

Huser Yaylası

Çamlıhemşin ilçesi sınırlarındadır. Huser Yaylası, Ayder'in girişinin sol tarafını tutan dağlarda yerleşmiştir. Rakımı tepe de 2800 metredir. Konumu açısından Ayder'e bağlı tüm yaylalar ve sıralı Kaçkar Dağları'nın eşsiz manzarasını görme imkânı sunmaktadır. Bölgenin en iyi manzaralı yaylası olup, genelde ziyaretçilerin en çok keyif aldığı gezilerden biridir. Hele bir de hava güneşli ise bakmaya doyamayacağınız bir manzaraya sahiptir. Güneyde Kaçkar Altıparmak Dağları'ndan başlayıp, Kaçkar Kemerli, Kaçkar Kavrun ve Kaçkar Verçenik Dağları'na kadar kesintisiz bir manzaraya sahiptir.

Ayaklarınızın altında Palakçur, Avusor, Çeymakçur ve Kavrun Vadileri, arkanızda Karadeniz sahil şeridi, karşınızda Hazindak ve Pokut Sal sırtları, yani 0 m den 4000m ye kadar her yeri görebiliyorsunuz. Ayder'den günübirlik gezi için mükemmel bir rotadır.

Ayder'den Bukla otelin arkasından yaya yolu ile 2-3 saate çıkılabilmektedir. Patika yolu yaklaşık 3 km. mesafedir. Yayla sakinleri ve turlar tarafından sıkça kullanılan bu patika yolun birçok yerinde yönlendirici işaretler bulunmaktadır. Araba ile ulaşım için Avusor Yaylası yoluna girilir, 2 km. sonra sola dönülür, yaklaşık 20-30 dk. araç yolu ile yaylaya ulaşmak mümkündür

Anahtar Kelimeler:

ÇAYMER sezonu açtı, kendi yaş çay fiyatını açıkladı

Macaristan’dan getirdiler, Rize’de denenmeye başlandı

Projenin ilk ayağı Rize Pazar’da başladı.

İSTANBUL’DA DÜZENLENEN YÖRESEL ÜRÜNLER FUARI SONA ERDİ.