Hz. Adem (as) ve Hz. Havvanın kıssasını bilirsiniz. Türlü nimetlerin içinde Cennettedirler. Her nasılsa zayıf bir anlarında nefis ve şeytanın aldatmalarına uyup Allahın yasakladığı bir işi yaparlar birlikte. Cennetten dünyaya gönderilirler, birbirinden ayrı düşmenin acısını tadarlar. Tövbe edip de hatalarını anladıklarında affedilirler Rableri tarafından ve ebedî saadete yeniden kavuşurlar
Modern insanın öyküsü de aslında insanlığın ataları olan Adem (as) ve Hz. Havva ile aynı.
Her insan fıtratında taşıdığı eşsiz cevherlerle gönderilir dünya yüzüne. Bunlardan bir tanesi vardır ki her zaman Rabbini tanıtan bir muallim, bir pusula, bir deniz feneridir. Vicdandır bu. Kalp ve vicdanın hâkim olduğu fıtratları taşıyan insanlar dünyada iken adeta cenneti yaşarlar. Zindanda dahi bulunsalar, huzurun anahtarını keşfetmişlerdir. Nefis ve heveslerin hâkim olduğu fıtratlar da devamlı bir huzursuzluk hali hâkimdir. Dünyada iken dahi adeta cehennem hayatı taşırlar.
YALANCI SAADET
Semavî dinlerin mesajından uzaklaşan insanlık materyalizmin pençesi altında iki Dünya Savaşını yaşadı. Yardım ve şefkat duygularından uzak Sen çalış ben yiyeyim, Bana dokunmayan yılan bin yaşasın gibi Ben merkezli bir hayat teknolojinin, bilimin de katkılarıyla lüks ve konforlu hayata ulaştı. Bediüzzaman Hazretlerinin tabiriyle yalancı bir saadet bu. Zira insanlığın yüzde yirmisi gelir pastasının yüzde seksenini ıkına tıkına yemeye çalışırken, insanlığın yüzde sekseni pastanın geri kalanı ile yaşamaya çalışmakta!
Aile içi krizler sık sık yaşanmakta, boşanmalar artmakta, gayrimeşrû ilişkiler, çocuklar, sokak çocukları, cinayetler, hırsızlıklar, fuhuş yayılmakta ve garip hastalıklar kol gezmekte. Hani çok yaygın tabirle insanın, ailenin genetiği bozulmakta. Genetiğiyle oynanmış gıdalar nasıl aldatıcı bir bolluk getirip, sonra faturasını ağır ödetiyorsa, aynen ailenin de öyle genetiği ile oynanmakta. Kalp dairesinden sonra en önemli daire olan aile dairesi merkez noktasından çökmekte
KADIN TABLONUN NERESİNDE?
Peki kadın bu tablonun neresinde yer almakta? Tam da ortasında
Atalarımız Yuvayı dişi kuş yapar sözünü boşuna söylememişler
Bütün tarihçiler geçmiş asırlardaki devletlerin, büyük imparatorlukların çöküş sebebini öncelikle kadına bağlamaktalar. Ne zamanki kadın ahlâkî bozulma yaşayıp, fıtratından uzaklaşmış o zaman önce aileler ardından da toplumlar çökmeye başlamış. O yüzden toplumları değiştirmek ya da çökertmek isteyenlerin ilk hedefi her zaman kadın olmuş.
Maneviyat büyükleri kadının fitnesinden, şerrinden, belâsından hep Allaha sığınmışlar. Zira kadın toplumun mayası hükmünde. Maya nasıl azıcık da olsa kendisinden kat kat fazla olan miktarları etkileyip aynen kendine benzetir, öyle de kadın da toplumun mayasıdır. Madden ve manen sağlıklı ise, fıtratı bozulmamışsa toplumu müsbet yönde değiştirir geliştirir, kendine benzetir
KADINLARIN PROSPEKTÜSÜ
Evet Hz. Havvanın kızları, Bediüzzaman Hazretlerinin tabiriyle taife-i nisa azı çok edecek bir kabiliyete sahibiz. Fıtratımızı bozmayalım, şerre alet olmayalım, fıtratımızın prospektüsünde ne yazıyorsa ona göre kullanalım
Bütün kadınları şefkat, merhamet madeni olarak yaratmış Rabbimiz. Hatta hayvan anneleri dahi şefkatle zinetlendirilmiş. Evlâtlarının hayatı için kendi hayatını feda edecek bir fıtratları var. Bediüzzaman Hazretlerinin tabiriyle şefkat kahramanları olan kadınlar üzerinde Rabbimizin Vedud, Rahim ve Münim isimleri azamî derecede tecelli ediyor. Bediüzzaman Hazretleri kadınların Risale-i Nurun fıtrî talebeleri olduğunu ifade ediyor. Yaradılışları Risale-i Nurun acz, fakr, şefkat, tefekkür düsturlarını anlamaya çok uygun.
HANIMLAR REHBERİNDEN ÖLÇÜLER
Bediüzzaman Hazretleri Hanımlar Rehberinin yazılma sebebini bu zamanda hanımların gençlerden daha ziyade bir rehbere muhtaç olduğunu gördüm şeklinde izah eder. Ve toplum hayatını şöyle bir gözden geçirdiğinde bir iki komitenin perde altında kadınları ifsad yani fıtratlarını bozup yoldan çıkarmak için organizeli çalıştığını görür. Bu komiteler kahrolsun! der.
Kadınların ahiret saadeti gibi dünya saadetlerinin de tek çaresi İslâm dairesindeki terbiye-i İslâmiyedir der ve kadınları üç konuda ikaz eder:
1. Şefkatin suistimali, 2. Aile içindeki problemlerde kulluktan uzak tavırlar sergileyebilme tehlikesi, 3. Meşrû daire içindeki zevklere keyiflere iktifa kanaat etmeme.
Şefkatin suistimali konusunda Oğlum paşa olsun! diye evlâdını hafız mektebinden alıp Avrupaya tahsile gönderen anne ilginç bir örnektir. Paşa olur, ama adam olamaz çocuk. Annesine en muhtaç olduğu yaşlılık zamanında hürmetsizlik ve sevgisizlikle mukabele eder. Şefkatin suistimalinin cezası ağırdır. Küçükken verilmeyen dinî eğitim sonraki yaşlarda hiç verilemez.
Aile içinde itaat, sadakat ve hazinedarlık vazifesi vardır kadının. Erkekse aileyi himaye edip korumakla, geçindirmekle vazifelidir. Eşine karşı başa kakma, naşizelik yapma, getirdiğini beğenmeme kadını bekleyen tuzaklardır. Kanaatsiz ve iktisatsız olma aileyi uçuruma sürükler.
HÜLÂSA
İhlâs toprağı altın eden bir kimyadır. Yapılan bir işte Allahın rızası gözetilirse zerre yıldız hükmündedir. İhlâsla yapılmış az bir amel çok hükmündedir.
Şefkatini ihlâsla kullanmak kadınların imtihanıdır.
Bediüzzaman Hazretlerinin Hanımlar Rehberinde ifade ettiği hadislerden çıkardığı hanımlara dair müjdesi de ihlâs şartına bağlıdır.
Ahirzamanda kadınlar taifesinde hakaik-i imaniye ziyade inkişaf edecek. O zaman dalâlet tehlikelerinden bir derece mahfuz kalacaktır der Bediüzzaman Hazretleri.
O hanımların sınıfına dahil olalım inşallah.